ABONMAJSKE PREDSTAVE 2016/2017

Iztok Mlakar

PAŠJON

pašjon_1-21, mala

Trajanje: 2 uri in 15 minut in ima odmor.
Koprodukcija Gledališče Koper in SNG Nova Gorica

Igrajo:
Hudič – Iztok Mlakar
Jezus – Žiga Udir
Boltežar, Jožef, Janez Krstnik, Ivana, Revež, Poncij Pilat – Radoš Bolčina
Gašper, Farizej, Bogataš – Igor Štamulak
Miha, Saducej, Hrom – Gorazd Žilavec
Angel, Mati, Slep, Suzana – Rok Matek
Marija, Magdalena – Tjaša Hrovat
Oče, Juda, Vojak – Matija Rupel / Nejc Cijan Garlatti
Instrumentalni trio – David Trebižan, David Šuligoj, Roman Kobal

Premiera: 24. september 2015, SNG Nova Gorica, veliki oder
Druga premiera: 05. junij 2015, Gledališče Koper

Iztok Mlakar je tokrat vir navdiha iskal v samem Svetem pismu Nove zaveze, v življenju Jezusa Kristusa. Čeprav naslov Pašjon neposredno aludira na formo srednjeveške duhovne drame, ki je lahko vsebovala tudi komične elemente, Iztok Mlakar izpiše Kristusovo življenje, delovanje in trpljenje v svojem unikatnem komičnem žanru z značilnim narečnim govorom in prepletom dramskih prizorov s songi.

Besedilo je napisano z vsem spoštovanjem do svetopisemskega izročila, saj Iztok Mlakar pri pisanju za oder enako kot v svojih songih razpostavlja človeške vrline in »vrline« rahločutno, z ostrim švrkanjem, a vselej tudi s srčnim razumevanjem. Ko tokrat izpisuje svoje videnje in razumevanje enega temeljnih besedil zahodne civilizacije, se mu pod peresom oblikuje gibek, duhovit in bister dialog ter polnokrvne figure, zemeljske in izrazito zdajšnje – ne glede na to, ali so to človeške figure, trije kralji, Jožef, Marija, farizej, saducej, Janez Krstnik, Marija Magdalena, Juda …, ali mistične, Jezus, angel ali hudič.

Avtor se seveda ob soočenju z religiozno in zgodovinsko temo ozira nazaj s točke, kjer se nahajamo danes. Ključno ob ugledališčenju Jezusovega življenja je nenazadnje prav vprašanje, kako bi odrešenika in njegove vrednote danes sprejeli, ko je družba enako razslojena na obubožane in bogato družbeno elito. Koga bi Jezusova ljubezen prevzela, navdihnila z upanjem, očarala … koga prestrašila in ogrozila? Kdo bi mu želel slediti, kdo ga izrabiti, kdo križati?

Igralec Iztok Mlakar je kot dramski pisec debitiral leta 2007 z burko Duohtar pod mus!, ki je prejela več nagrad, doživela izjemen sprejem in več kot dvesto ponovitev. Leta 2011 je na podobno pot žlahtne uspešnice stopila tudi njegova druga igra, burkaška moraliteta Sljehrnik. Tako kot Duohtar pod mus! in Sljehnrik bo tudi uprizoritev Pašjona nastala v koprodukciji z Gledališčem Koper in v režiji Vita Tauferja. Poleg igralcev obeh gledališč bo tudi tokrat sodeloval glasbeni trio.

Erik Gedeon

VEČNO MLADI

SNG DRAMA MARIBOR

vecno-mladi

Režija: Sandy Lopičić
Premiera: 13. november 2015

Igrajo: Irena Varga, Mateja Pucko, Mirjana Šajinović, Matevž Biber, Jurij Drevenšek in Kristijan Ostanek, Sandy Lopičić/Denis Horvat

Nagrade:

  • žlahtna komedija po izboru strokovne žirije na 25. festivalu Dnevi komedije v Celju, 2016

  • žlahtna komedija po izboru občinstva na 25. festivalu Dnevi komedije v Celju, 2016

  • Mateja Pucko – Žlahtna komedijantka na 25. festivalu Dnevi komedije v Celju, 2016

  • Sandy Lopičič – žlahtni režiser na 25. festivalu Dnevi komedije v Celju

V današnjem svetu, bolj kot kdajkoli prej, histerično iščemo recept za večno mladost. Vseeno nam je, če ambrozijski božanski zvarek vsebuje seznam zastrašujočih stranskih učinkov. Za iskanje svetega grala 21. stoletja, večne mladosti, je treba imeti »jajca« in vzeti v zakup tveganje, da ni nujno, da iz teh jajc nastane torta …, ampak skrpucalo oziroma izmaličena »mladostna« spaka. Pri tridesetih se začne z ohranjanjem mladosti, pri štiridesetih se že na veliko pomlajujemo »od znotraj« in »od zunaj«, pri petdesetih ne gre več brez resnejšega zategovanja, po šestdesetem pa pomaga samo še intenzivno kirurško zdravljenje zahrbtne bolezni – liftingi, rezanje, izsesavanje, nategovanje … Staranje je postalo najhujši bavbav, najstrašnejša bolezen novega veka. Najboljše je torej umreti mlad in biti lepo truplo. A vsi nimajo te sreče. Nekateri živijo dolgo in se postarajo. In nekaj teh lepih starcev se petdeset let od danes … znajde na Slovenski 27. Piše se namreč leto 2065. Tukaj je nekoč stalo gledališče. Gledališča ni več, zdaj je tukaj dom za ostarele. Odrske deske pa kljub priletni starosti še pokajo, nočejo se zapisati trohnobi in gnitju. Po bivšem odru zdaj kot kakšen oblastni režiser »vodi vaje« medicinska sestra. Svoje varovance, med katerimi so tudi bivši igralci, muči z infantilnimi pesmicami, ploskanjem in abotno koreografijo. A ko sestra obrne hrbet, postarani ansambel oživi. Po arteriosklerotičnih žilah upokojenih igralcev energično, strastno in glasno požene mladostno podivjani adrenalin. Rock’n’roll tretjega življenjskega obdobja (ali druge pubertete) igralcev je vse prej kot dolgočasen. Hrupno podivjani, presenetljivo gibčni in glasovno ubrani bivši člani gledališkega ansambla se prepustijo nostalgičnim hitom »Born To Be Wild«, »Sexbomb«, »I Will Survive«, »I Got You Babe« itd. in pod njihovimi nogami oder ponovno katarzično zavibrira. V huronsko smešni glasbeni komediji Večno mladi starci obudijo rock’n’roll in nespodobnemu staranju pripišejo dodano vrednost. Pravzaprav so našli najboljši zvarek za večno mladost – zabavo, ki trese oder in ruši stereotipe o starcih!

Igra, v kateri si čudaški igralci, ki igrajo postarane verzije samih sebe, v svojem »gledališko hiralniškem« zavetišču priredijo odštekano zabavo, je obnorela evropsko (in svetovno) publiko. Evropska komična uspešnica uprizorjena pod vodstvom bosansko-avstrijskega glasbenika, gledališkega režiserja, filmskega skladatelja in igralca Sandyja Lopičića, bo poskrbela, da bodo »iz hiralnice za starce« na Trgu na Stavbah 8a v Litiji odmevali glasba, smeh in briljantne igralske bravure.

Boris Kobal, Tin Vodopivec

STARO ZA NOVO

Avtorski projekt priznanih mam in igralk

STARO ZA NOVO

O staranju. O mladosti. O tehnologiji. O ljubezni. Kdo se na koga šlepa? Kdaj lahko rečemo, da smo stari in do kdaj smo mladi? Na kom zares stoji svet? Lahko stari in mladi sploh živijo v sožitju?

Komedija STARO ZA NOVO se na sproščen in duhovit način loteva večne tematike sinergije mladih in starih, (ne)sprejemanja moderne tehnologije in (ne)soočanja s hitrim tempom življenja – pa tudi aktualne teme zapuščine ene generacije drugi.

VSEGA JE KRIV MARIO!
Komika sta se spoznala na snemanju oddaje Moja Slovenija, kjer je Tin hotel duhovičiti, a ga je Boris hitro pospravil v žep. Po daljšem prepričevanju in modri kuverti je Boris le privolil, da se Tinu pridruži na odru v avtorski predstavi, ki se je medila kar nekaj časa. Kljub temu, da je med njima 30 let razlike, drug na drugega gledata kot na konkurenco, občasno pa sta tudi prijatelja.

Igrata: Boris Kobal in Tin Vodopivec

KDO JE BORIS?
Od kultnega TV Popra do soustvarjanja udarnih nedeljskih TV-šovov, od gledališča do stand-up komedije. Desetletja na sceni. Dobitnik več nagrad v pikadu.

KDO JE TIN?
Resno, kdo je Tin? Nastopal je po Ameriki in okrog po Evropi, v republikah bivše Juge, večkrat osvojil okroglo dvorano Cankarjevega doma, je tudi rekorder v dotikanju plošče z roko – tapkanju.

po romanu Doppler avtorja Erlenda Loea: Simona Semenič in Milan Marković Matis

DIVJAK

divjaklogo_b

premiera: 27. november 2015

dramatizacija režija: Aleksandar Popovski
igrajo: Uroš Fürst, Primož Pirnat in Katarina Čas
produkcija: SiTi Teater BTC in Kreker

Divjak je komedija o človeku, ki zapusti vse, za čemer se peha povprečen človek današnjega časa. Kariero, materialno varnost in družino zamenja za divjino slovenskega gozda, šotor in mladega jelenčka. Osebna revolucija antijunaka, ki se je naveličal biti “priden”. Njegov blago ciničen in nekorekten odnos do vsega, kar današnja družba poveličuje, nam zleze pod kožo in naenkrat mu zavidamo njegovo svobodo. V nas prebudi vse, kar smo si vedno želeli, pa nam je za to zmanjkalo poguma. Pripravite se na dozo skandinavskega humorja, cepljenega na slovensko okolje v makedonski režiji. Smeh prihaja tokrat iz nasprotne smeri, kot bi pričakovali. Pozor, Divjak!

Predstavo po predlogi norveške knjižne uspešnice Doppler, avtorja Erlenda Loea, režira stari znanec SiTi Teatra, mednarodno priznani makedonski režiser in absolutni zmagovalec Dnevov komedije 2014 (TAK SI / SiTi Teater BTC in Kreker, Misterij Buffo / SNG Drama) Aleksandar Popovski. V vlogi g. Divjaka se bo preizkusil Uroš Fürst, v vlogah palete likov, ki jim je celo v gozdu težko ubežati, pa se mu bosta pridružila Katarina Čas in Primož Pirnat.

Miro Gavran

iLutka

ilutka-2_fbimage

Igrata: Tina Gorenak in Gorazd Žilavec
Režija: Samo M. Strelec
Trajanje: 1 ura 20 minut.

Tematika kljub temu, da je ena od dveh “oseb” v predstavi čisto prava lutka, najmodernejši high-tech model, ki so ga izdelali kot možno zamenjavo za prave ženske, je iLUTKA predvsem igra o medčloveških odnosih. Pravzaprav ravno ta izvrstna ideja avtorja Mira Gavrana pripelje do tega, da gledalec v uprizoritvi podoživi moško-ženske odnose na popolnoma nov, svež in drugačen način. Hkrati pa se besedilo dotika tipičnih problemov, ki jih doživljamo vsi v naših partnerskih odnosih, vendar – skozi lutkino dojemanje – neposredno, brez cenzure in zato neizmerno zabavno. Zaradi tega je predstava prava osvežitev med poplavo tematsko podobnih gledaliških doživetij. Oba igralca, Tina Gorenjak in Gorazd Žilavec sta se preizkusila že v številnih gledaliških, televizijskih in filmskih projektih. Gotovo pa je humor tisto, kar ju oba najbolj zaznamuje. V iLUTKI pa prvič nastopata skupaj. Komedija iLUTKA je atraktivna gledališka predstava, polna odličnih dramskih obratov, na trenutke nevsiljivo interaktivna, z očarljivo zgodbo in zapleti, ki gledalca nasmejijo in zabavajo. Hkrati pa jim ponudi paleto čustvenih doživetij in odličnih življenjskih nasvetov.

Kratka vsebina: Marko (Gorazd Žilavec) je 40-letni javni uslužbenec, ki ima za seboj 7-letno razmerje s „pravo žensko“. Kljub temu, da mu je njegova bivša zadnji dve leti poskušala razložiti, kaj v njunem razmerju „ne štima“, je začuden in razočaran, da ga je zapustila „tako na hitro“. Na razpisu za poskusne lutke, ki so jih izdelali na Institutu Jožef Stefan, pa se mu končno nasmehne sreča. Za šest mesecev dobi v preizkus najnovejši model – lutko (Tina Gorenjak), ki bo v prihodnosti morda lahko odlična zamenjava za prave ženske. Lutka je res programirana za vse: kuha, lika, pere, sesa … pa tudi na celoten repertoar seksualnih aktivnosti v institutu niso pozabili. In kje se zatakne? Pri človeškem faktorju! Kaj je tista popolnost, za katero stremimo pri našem partnerju/ki? Ali potrebujemo res to? Ali pa so presenečenja in raznolikost, nepredvidljivost in strast tisto, kar je pravzaprav popolno?

DOBRA URA SMEHA ZANJ IN ZANJO

Elektronsko prijavnico lahko izpolnite TUKAJ!